MediaWatch

Producentforeningen opruster med vicedirektør - henter fra Dansk Erhverv

Mediepolitisk chef i Dansk Erhverv skifter til Producentforeningen, hvor hun som ny vicedirektør skal styrke foreningens erhvervspolitiske gennemslagskraft.

Charlotte Enevoldsen skifter 1. marts fra Dansk Erhverv til Producentforeningen | Foto: PR/Dansk Erhverv

Producentforeningen udvider ledelse og organisation med ansættelsen af Charlotte Enevoldsen i en nyoprettet stilling som vicedirektør.

Det oplyser foreningen i en pressemeddelelse.

Charlotte Enevoldsen kommer fra en stilling som mediepolitisk chef i Dansk Erhverv. Hun skal i sin nye rolle stille skarpt på at forbedre rammevilkårerne for danske producenter i et voksende marked.

"Foreningens medlemmer leverer indhold i absolut verdensklasse. Aldrig har balancen mellem kultur og forretning været bedre. Den store efterspørgsel kræver dog at vi udvider direktionen og tager et stærkere strategisk greb, så vi kan blive ved med at vokse og levere høj kvalitet. Den opgave passer perfekt til Jørgen og Charlotte," udtaler Producentforeningens formand Fredrik Hillerbrand.

Pres på producenter

Bl.a. streamingtjenesternes sult på lokalt indhold har gjort ordrerbøgerne fulde hos producenterne branchen, der samtidig kæmper med mangel på kvalificeret arbejdskraft og problemer med arbejdsmiljøet.

"Vi oplever et støt stigende behov for, at Producentforeningen udvikler politik og involverer sig i flere og flere områder – ikke mindst erhvervspolitisk, og derfor er det en kolossal styrkelse at få Charlotte ansat, så jeg glæder mig meget til samarbejdet," siger Jørgen Ramskov, direktør i Producentforeningen i meddelelsen.

Charlotte Enevoldsen har de seneste godt to år været Dansk Erhvervs stemme på det mediepolitiske område, som organisationen i 2019 forstærkede sit fokus på. Hun tiltræder den nye stilling 1. marts.

"Jeg glæder mig utroligt meget til arbejdet i Producentforeningen og til at kæmpe for bedre vækstbetingelser for Danmarks mange dygtige producenter, som allerede nyder stor anerkendelse verden over og bidrager til eksport og beskæftigelse i Danmark," udtaler hun. 

Producentforeningen organiserer godt 140 danske produktionsselskaber inden for spil, tv og film i branchen, der i 2020 omsatte for 7,5 mia. kr. og eksporterede for godt 2,6 mia. kr. ifølge foreningen.

Mere fra MediaWatch

Lav tilslutning fra kunderne til Netflix' spilleplatform

Inden udgangen af 2022 vil Netflix have fordoblet sit udbud af mobilspil. Men på de ni måneder siden lanceringen af de første spil, har kun en lille del af abonnenterne udvidet deres Netflix-forbrug fra TV til også at gælde gaming.

Efter 18 år er det slut med NFL på Viaplay

Siden 2004 har danske fans kunnet følge amerikansk fodbold på Viaplays kanaler, men nu er det slut: Markedet har forandret sig for meget, lyder det fra Viaplay Group, der hidtil har siddet på rettighederne.

Lindhardt og Ringhof ser gevinst i forskelligheder med nykøbte Clio

Med overtagelsen af edtech-selskabet Clio har Lindhardt og Ringhof Uddannelse forstærket sin topposition på markedet for lærermidler. En ny, samlet platform vil stå klar inden for ”et års tid”, siger direktør. Konsolideringen vil også betyde afskedigelser bl.a. af Clios adm. direktør.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs