MediaWatch

Medie: Amerikansk Premier League-udbud nærmer sig afgørelse

Tre amerikanske mediekoncerner er med i kampen om rettighederne til at vise den britiske topliga i USA i en femårig periode.

Foto: Darren Staples/AP/Ritzau Scanpix

ViacomCBS, Disneys ESPN og NBC er blandt byderne i kampen om rettighederne til at vise den britiske topliga i fodbold Premier League fra sæsonen 2022-23 til 2027-28 i USA. Det skriver Financial Times.

Ifølge avisens kilder vil prisen nå nye højder på omkring 2 mia. dollar - en fordobling fra de omkring 1 mia. dollar, som Comcasts NBC menes at have erhvervet rettighederne for i 2015, men altså nu skal lægge markant mere for at forsvare ifølge Financial Times.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs