MediaWatch

ViacomCBS hævede omsætningen i andet kvartal

Medie- og underholdningsselskabet ViacomCBS, som bl.a. står bag streamingtjenesten Paramount+ og MTV, fik nye abonnenter og flere annonceindtægter i andet kvartal.

Foto: Brendan Mcdermid/Reuters/Ritzau Scanpix

Amerikanske ViacomCBS kom ud af andet kvartal med en procentvis stigning på 8 pct. i forold til samme kvartal sidste år som følge af stigende annonce- og abonnementsindtægter. Det skriver Variety på baggrund af selskabets resultater for april, maj og juni.

Medieselskabet, der bl.a. ejer streamingtjenesten Paramount+, filmselskabet Paramount, MTV, Nickelodeon, Showtime og tv-netværket CBS, landede dermed en omsætning på 6,6 mia. dollar, svarende til 41 mia. kr. i andet kvartal.

Antallet af streamingabonnenter steg med 6,5 mio. i forhold til sidste år og er nu oppe på 42 mio. i alt. For at øge den vækst har ViacomCBS indgået en aftale med rivalen Comcast Corp., som indebærer, at Paramount+ vil blive tilgængelig på platforme, der hører under Comcasts tv-netværk Sky i Europa.

Udbygger Paramount+

Tidligere på året indgik Paramount+ en lignende aftale med TV 2 Play, som betød, at den amerikanske streamingtjeneste 1. juli blev tilføjet som et tilvalgsprodukt med rabat for abonnenter på TV 2 Play.

"Vi fortsatte accelerationen af vores globale streamingmomentum og leverede fænomenale resultater på tværs af vores flagskibstjenester," siger Bob Bakish, selskabets adm. direktør.

"Kigger vi fremad, glæder vi os over muligheden for at bygge på det momentum ved at udvide Paramount+'s indholdsudbud på tværs af genrer og udbygge vores reach globalt," tilføjer han ifølge Variety.

Uden at opgive det konkrete tal skriver Variety, at mediekæmpens annonceindtægter på streaming blev mere end fordoblet i andet kvartal sammenlignet med kvartalet før, hvor annoncemarkedet generelt faldt som følge af uvisheden omkring corona.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs