MediaWatch

Amerikanske tv-annoncører har satset milliarder på coronapræget OL

Corona-begrænsningerne har allerede udhulet værdien af tv-reklamer under dækningen af de olympiske lege i Tokyo, og truslen om en aflysning gør annoncørerne nervøse, skriver New York Times.

OL-gymnast Simone Biles i United Airlines tv-kampagne. | Foto: UnitedAirlines

Amerikanske virksomheder har købt tv-reklameplads for mere end 1 mia. dollar til afvikling under den olympiske dækning på NBC og dens streamingplatform Peacock. Det skriver New York Times.

Men med aflysningen af live-publikum ved konkurrencerne og stadig flere atleter, der testes positive, er annoncørerne i stigende grad i tvivl om, hvorvidt det er en sund investering at koble sit brand på den store sportsbegivenhed.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: OL-håndbold og sejlsport trak flest seere

TV 2's nye underholdningsprogram "Først og sidst" tabte sin førerposition fra forrige uge til en række OL-opgør, som skubbede andre formater ned af listen. OL stod for 12 af 20 udsendelser i Kantar Gallups liste over sidste uges 20 mest sete liveprogrammer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs