MediaWatch

Tv-status: TV 2 buldrer fremad i bred målgruppe - DR viger

TV 2 hentede nye seerandele i 2. kvartal på flow-tv, men ikke i den yngre, kommercielle målgruppe, hvor DR omvendt så udvikling. Nent-gruppen med TV3 kom tilbage på sporet efter coronatidens dæmper på sporten.

TV 2's krimi "Hvide Sande" var med til at trække seere i 2. kvartal | Foto: MARTIN DAM KRISTENSEN/TV 2

Mens corona trak i programflader og styrkeforhold på flow-tv sidste år, ligner tv-billedet efterhånden lidt mere sig selv med sporten tilbage på banen og de specialsyede corona-programmer på retur.

På DR er interessen for corona-magasiner og fællessang klinget af, og DR stod i 2. kvartal for det største fald i seerandele på godt 3 procentpoint i den brede målgruppe, viser tal fra Kantar Gallup.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 fortsætter reklamevækst - millionforlig kapper af overskud

Ny tocifret vækst i reklamesalget er med til at sende TV 2's omsætning over 2,5 mia. kr. efter tredje kvartal. Øgede omkostninger og trecifret millionerstatning til Discovery sænker bundlinjen. "Det går godt for TV 2, men udfordringsbilledet er det samme," siger finansdirektør.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs