MediaWatch

TV 2 i internt nyhedsbrev: Tre ansatte blev udsat for chefpres i "grønlandssag"

I et internt nyhedsbrev, som Ekstra Bladet kender indholdet af, opfordres journalister på TV 2 til at kontakte tillidsfolk, hvis de udsættes for pres fra en chef. Det sker efter omdiskuteret falsk historie op til det grønlandske valg.

Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix

Tre TV 2-journalister følte sig presset til at skrive en omdiskuteret historie om nuværende landsstyreformand Múte B. Egede umiddelbart op til det grønlandske valg i april. Det fremgår ifølge Ekstra Bladet af et internt nyhedsbrev på TV 2, hvor der opfordres til at kontakte tillidsfolk, hvis noget lignende skulle ske igen.

"I påsken oplevede tre af vores kollegaer at blive udsat for et ret kraftigt pres fra en chef om at producere og publicere en historie på TV2.dk. En historie, som de ikke syntes var i orden – den såkaldte grønlandssag," fremgår det af beskeden til journalisterne på TV 2.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: OL-håndbold og sejlsport trak flest seere

TV 2's nye underholdningsprogram "Først og sidst" tabte sin førerposition fra forrige uge til en række OL-opgør, som skubbede andre formater ned af listen. OL stod for 12 af 20 udsendelser i Kantar Gallups liste over sidste uges 20 mest sete liveprogrammer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs