MediaWatch

Storannoncører trækker sig fra nyt britisk medie

Flere store annoncører vil ikke reklamere på en ny, britisk konservativt nyhedskanal, GB News, der gik i luften søndag. Det skyldes værdimæssige misforhold, lyder begrundelsen fra bl.a. Ikea.

Foto: Screenshot

Det nye konservative britiske tv-kanal og nyhedsmedie GB News har sat flere annoncører i alarmberedskab, herunder Ikea, Nivea og Grolsch. Det skriver Politiken, der citerer The Guardian.

Kanalen, der havde premiere søndag aften sender på traditionelt tv og online og vil bl.a. have fokus på "anti-woke" indhold, nyheder, holdninger og debat, srkvier The Guardian.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske dataværktøjer, coronaens ekko i regnskaber og et sommerbarometer, der fortsat svinger os igennem de lyse nætter. Kom med på en rundtur i ugens mediebegivenheder.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs