MediaWatch

Top 20: EM i fodbold sparker seertal i top

Efter flere uger med høj sol og halvsløje seertal er danskerne vendt tilbage til skærmen i stor stil for at se fodbold, der på flow-tv især trækker seerne til DR. Flere TV 2-programmer sneg sig dog med blandt ugens mest sete tv-programmer.

Godt 1,6 mio. seere fulgte med i den chokerende udvikling i Danmarks åbningskamp i EM mod Finland lørdag aften på DR, og det blev dermed med afstand det mest sete tv-program i sidste uge. Det fremgår af Kantar Gallups ugentlig seeropgørelse.

EM i herrefodbold blev fredag skudt i gang, da Italien og Tyrkiet tørnede sammen, og den kamp blev set af 741.000 på DR. Fodbold var generelt overskriften for tv-ugen, og 10 af ugens 20 mest sete tv-programmer var enten fodboldkampe eller op- og nedtaktsanalyser fra DR's studie. Hertil skal lægges streamingseere på DRTV og Viaplay, der har rettigheder til at vise samtlige EM-kampe.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 fortsætter reklamevækst - millionforlig kapper af overskud

Ny tocifret vækst i reklamesalget er med til at sende TV 2's omsætning over 2,5 mia. kr. efter tredje kvartal. Øgede omkostninger og trecifret millionerstatning til Discovery sænker bundlinjen. "Det går godt for TV 2, men udfordringsbilledet er det samme," siger finansdirektør.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs