MediaWatch

AT&T tæt på gigantisk streaming-aftale med Discovery

WarnerMedia og Discovery ser ud til at nærme sig en forening, der vil resultere i en mediekæmpe til en værdi af omkring 150 mia. dollar.

Foto: BRENDAN MCDERMID/REUTERS/Ritzau Scanpix

Den amerikanske telekommunikationsvirksomhed AT&T nærmer sig en aftale om at forene indholdsenheden WarnerMedia med Discovery, for at skabe en mediegigant med en virksomhedsværdi på 150 mia. dollar.

Det skriver Financial Times.

Streaming-aftalen kommer til at fusionere AT&T, som har en af Hollywoods mest værdifulde kataloger, der blandt andet spænder over Warner Bros, HBO og CNN med rivalen Discovery.

Aftalen skal ses i lyset af flere store medie- og teknologivirksomheders forsøg på at få en del af fremtidens streaming-underholdning, hvor Netflix i flere år har været stærkt dominerende, skriver Financial Times.

Allerede i 2019 var den administrerende direktør for AT&T, John Stankey, og Discoverys topchef, David Zaslav, ifølge avisen i forhandlinger om at kombinere selskabernes programmer til én enkel streamingtjeneste, hvorefter planen blev skrottet.

Nu er planen ifølge Financial Times lige om hjørnet, og streaming-landskabet skal derfor forberede sig på en kommende streaminggigant.

Ifølge personer, der er bekendte med sagen, har AT&T's bestyrelse godkendt aftalen søndag, og aftalen ventes at blive offentliggjort i løbet af de kommende dage, skriver avisen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs