MediaWatch

Nent opruster på indkøb og forvaltning af sportsrettigheder

I samarbejde med direktør for sportsområdet får nuværende redaktionschef for TV3 Sport ny stilling med ansvar for indkøb og udnyttelse af Nents store portefølje af sportsrettigheder.

Rune Knudsen tiltræder i sit nye job hos Nent fra i dag, torsdag. | Foto: PR/Nent Group

Rune Knudsen, der i dag er redaktionschef hos TV3 Sport, får nyt job og ny titel hos Nordic Entertainment Group (Nent), hvor han fremover bliver head of sports expansion. Det oplyser Nent i en pressemeddelelse.

I sit nye job skal Rune Knudsen arbejde med at få fingre i sportsrettigheder i samarbejde med sportsdirektør Peter Nørrelund og med at forvalte rettighederne. De skal både indkøbes til de lande, hvor Nent i forvejen er på markedet, og de nye lande, som kommer til i løbet af de kommende år.

"Rune har allerede i et par år beskæftiget sig med rettighedsmanagement, og han har vist, at han samvittigheds- og talentfuldt kan løfte denne vigtige opgave. Mindst lige så vigtigt er det, at vi i vores nye markeder kan levere det høje niveau i sportsdækningen, som vi i årevis har demonstreret i Norden. Her kommer Runes baggrund og erfaring som redaktionschef på TV3 Sport ham til gavn," siger Peter Nørrelund om Rune Knudsens jobskifte.

Rune Knudsen har været ansat hos Nent og MTG, som Nent er udsprunget af, siden 2017. Han begynder i sit nye job fra i dag, torsdag. Han bliver sidestillet med Nents sportschefer i Sverige, Norge og Finland og vil referere til Kim Mikkelsen, der er sportschef for hele Nent.

Nent satser på at udrulle streamingtjenesten Viaplay til en række lande de kommende år. Tjenesten er i forvejen på markedet i Norden samt Estland, Letland og Litauen, hvor Viaplay blev lanceret i sidste uge. Derudover er der varslet en lancering i Polen i august og i USA i slutningen af 2021. Ambitionen er at lancere Viaplay i yderligere fem lande i løbet af 2022 og 2023, og målet er at nå 10,5 mio. abonnenter i 2025. Ved udgangen af 2020 var abonnementsskaren på lige over 3 mio.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs