MediaWatch

Prishop på Viaplay: Tv-distributører vil holde pakkepriser i ro - for nu

Viaplay har hævet prisen markant over for kunderne, men det får ikke umiddelbart betydning for Stofa og Boxers prissætning af tv-pakker og streamingtilbud, siger direktør. Hos Waoo vil ét produkt følge Viaplays stigning.

Priserne på sportsmarkedet er blevet skruet for højt op, og forbrugerne betaler prisen, mener Sune Nabe Frederiksen, adm. direktør for Norlys Digital, der driver Stofa og Boxer | Foto: PR/Norlys

Det blev ikke så lidt dyrere at være abonnent på Viaplay i sidste uge, da Nent hævede priserne på streamingtjenesten med hhv. 20 pct. på basispakken, Film & Serier, og godt 30 pct. på den fulde pakke, Viaplay Total.

Stigningerne rammer dog ikke de tv-kunder, der har adgang til Viaplay - eller TV3-kanalerne, der også indgår i streamingtjenesten - gennem Stofa eller Boxer, siger Sune Nabe Frederiksen, der er adm. direktør for Norlys Digital, der ejer de to distributionsselskaber.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs