MediaWatch

Medier: Amazon har sigtekornet rettet mod italienske fodboldrettigheder

Flere blander sig i kampen om rettighederne til den italienske Serie A. Nu blander Amazon sig i puljen af interesserede aktører.

Den tidligere FC Nordsjælland-spiller Mikkel Damsgaard er en af de danske spillere, der boltrer sig i Serie A. | Foto: Filippo Monteforte/AFP/Ritzau Scanpix

Amazon har allerede sikret sig de italienske rettigheder til at tv-transmittere fra den mest prestigefulde fodboldturnering Champions League fra 2021 til 2024, og nu vil selskabet også have fingre i rettigheder til Serie A, den bedste række i Italien. Det skriver Bloomberg og Reuters.

Comcast har i øjeblikket en del af rettighederne og viser syv kampe ugentligt på sin kanal Sky, mens DAZN har rettigheder til at vise tre kampe ugentligt.

Ifølge Bloomberg er Serie A ude efter bud på minimum 8,5 mia. kr. per sæson for rettighederne i årene 2021-2024, og de interesserede aktører skal komme med deres bud inden 26. januar.

Amazon har købt sportsrettigheder flere steder i verden for at fodre streamingtjenesten Amazon Prime Video med indhold. I Storbritannien har man bl.a. en del af rettighederne til at vise Premier League, og i Tyskland viser Amazon også Champions League-fodbold.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Børsen undersøger mulig coronasnyd i egne rækker, lovforslag om ændring i ophavsretten debatteres og der er landet et væld af rapporter om mediers vilkår. Få overblik over ugens vigtigste begivenheder i Mediedanmark her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs