MediaWatch

TV 2 tager bestik af usikkert 2021 og spiller mindre offensivt ud på reklamepriser

TV 2 vil komme annoncørerne i møde med mere fleksibilitet i prissætningen af reklamer næste år, hvor grundprisen hæves mindre end tidligere år. Bureau mener, der er fornuft i trækket. "Det er vel strengt taget det mest usikre år, vi har at gøre med," lyder det.

Peter Olafsson, salgsdirektør, TV 2 Reklamesalg. | Foto: TV 2 DANMARK

Et usikkert reklamemarked sætter aftryk på TV 2's udspil til priser og betingelser for at få kommercielle budskaber ud via TV 2's kanaler næste år. Det fremgår af TV 2 Medias hjemmeside.

Listepriserne for TV 2's reklamer stiger i 2021 med 3-3,5 pct. mod 7-8 pct. i 2020. Men samtidig vil priserne i højere grad blive bestemt af den konkrete efterspørgsel og markedsudvikling. TV 2 vil nemlig basere prisen på "en fleksibel og markedsdrevet prisdannelse, som afhængig af den aktuelle situation i en given måned vil bestemme den faktiske, markedsbestemte prisudvikling," skriver TV 2.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs