MediaWatch

Ny indholdsdirektør på TV 2 skal samle trådene og knække hård nød på nyhederne

Lotte Lindegaard får fra nytår både program- og nyhedsindholdet under vingerne på TV 2, hvor opgaven er at løfte ny strategi, der både skal knække nyhedskoden på streaming og rette op på en kritiseret ledelseskultur.

Lotte Lindegaard kom til TV 2 i 2014 fra stillingen som kanalchef på DR og DR3 og har siden kørt parløb med Anne Engdal Stig Christensen i TV 2's ledelse | Foto: Miklos Szabo

Nyhedsområdet på TV 2 får en ny øverste chef, når programdirektør Lotte Lindegaard fra nytår bliver indholdsdirektør og en del af direktionen. Dermed får hun ansvar for al indholdsproduktion på nær sport og marketing, som fortsat vil sortere under adm. direktør Anne Engdal Stig Christensen.

Med lige dele tæft for public service og seertal har Lotte Lindegaard gennem de seneste syv år på TV 2 haft programindholdet oppe under neglene, men på nyhedsområdet betræder den tidligere kanalchef på DR1, DR3 og TV 2 nyt land.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs