MediaWatch

Bloomberg lancerer streamingkanal med fokus på samfund og livsstil

Finansmediet Bloomberg har lanceret en ny tv-kanal, der i høj grad skal fokusere på andet end finans- og aktienyheder.

Bloomberg har bl.a. bygget sin forretning på at sælge datamaskiner til aktieselskaber. | Foto: Brendan Mcdermid/Reuters/Ritzau Scanpix

Det amerikanske nyhedsbureau Bloomberg lancerede mandag en ny streamingkanal, der vil dække mere end mediets kerneområder inden for finansiering og markedsdata. Den nye tv-kanal vil i højere grad fokusere på samfunds- og livstilssnyheder, skriver The Wall Street Journal.

Den nye kanal er en udvidelse af Bloombergs sociale medie-distribuerede produkt Quicktake, der blev lanceret i 2017 på Twitter, men som sidenhen har bredt sig til flere platforme som Facebook og Instagram. Quicktake ses ifølge Wall Street Journal af omkring 50 mio. brugere om måneden.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs