MediaWatch

Nent sender Viaplay til USA og Polen i 2021 og sigter efter over 10 millioner abonnenter

En fordobling af Viaplays abonnementsbase i Norden og 4,5 mio. abonnenter i nye lande skal give streamingtjenesten en abonnementsskare på 10,5 mio., lyder ambitionen fra Nent. I alt fem nye lande føjes til tjenestens udbredelse i 2021.

Foto: PR/NENT

Streamingtjenesten Viaplay, som Nordic Entertainment Group (Nent) står bag, vil i 2021 blive lanceret i først Polen og siden USA, skriver Nent i en meddelelse. De to nye flag på landkortet kommer oven i Estland, Letland og Litauen, hvor Nent tidligere har varslet en udrulning af Viaplay i begyndelsen af 2021.

Ud over de i alt fem nye lande, som kommer til i 2021, er det Nents ambition, at Viaplay skal sendes i luften i yderligere fem lande inden udgangen af 2023.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs