MediaWatch

"Vi har tidligere tænkt, at det indhold, som vi selv producerer, er nok til at drive en attraktiv streamingtjeneste"

Nye partnerskaber med reality og børneindhold skal bl.a. få brugeres øjnene op for TV 2's eget indhold, der fortsat er kernen på TV 2 Play, men som ikke skal stå alene, siger indholdschef. Flere indholdsflanker skal efter planen dækkes af med partnerskaber.

"For at appellere bredere henter vi indhold ind udefra," siger Sune Roland, indholdschef for TV 2 Play og TV 2 Zulu. | Foto: Michael Langhoff/TV 2

Siden lanceringen i 1988 har dansk og egenproduceret indhold været kernen i TV 2's virke. Det er det fortsat – også i en streamingvirkelighed, men her vil tv-stationen forsøge at nå bredere ud.

Omtrent sådan lyder rationalet fra Sune Roland, indholdschef for TV 2 Play og TV 2 Zulu, efter TV 2 den seneste tid har inviteret eksterne partnere ind på selskabets streamingtjeneste. Det skete først med partnerskabet med Hayu, der byder på realityformater som "Keeping up with the Kardashians" og "Real Housewives of Beverly Hills". Og senest har TV 2 og Nordisk Film indgået et samarbejde om børneindhold i Nordisk Films tjeneste Oiii. Begge udvider TV 2's rolle som medie og distributør med tilbuddet om andet indhold end det, som TV 2 selv producerer eller indkøber.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs