MediaWatch

Amerikansk valgaften blev fulgt af over 500.000 på DR1 og TV 2

Både DR og TV 2 havde dedikeret tirsdag aften til dækningen af præsidentvalget i USA. Flest fulgte med på DR1, viser tal fra Kantar Gallup, men andre programmer på begge kanaler trak flere seere. 

Foto: Elijah Nouvelage/Reuters/Ritzau Scanpix

Valgstudierne på DR og TV 2 var kørt i stilling med interaktive kort og korrespondentomstillinger, da de amerikanske vælgere tirsdag gik i stemmeboksene. Efter optaktsudsendelser dagen igennem kulminerede dækningen på begge tv-stationer med valgprogrammer fra kl. 21.30 til over midnat, og de blev sammenlagt fulgt af over en halv million seere. Det viser tal fra Kantar Gallup.

På DR1 så 291.000 "Valg i USA 2020: Valgaften" fra kl. 21.25 til kl. 01.00, hvilket udløste en seerandel på knap 30 pct. På TV 2 blev "Præsidentvalget i USA" fra kl. 20.50-02.00 fulgt af godt 162.000 på hovedkanalen og knap 80.000 på TV 2 News – sammenlagt 242.000 og en samlet seerandel på 25,7 pct. Mere end hver anden, der så tv efter kl. 21.30, så altså valg.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs