MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nordic Entertainment Group henter flere streamingkunder, Nordisk Film og TV 2 indgår samarbejde om børneindhold, og en undersøgelse af sexisme og arbejdskultur hos TV 2 har åbenbaret flere problemer. Kom med på rundtur til ugens væsentligste begivenheder i mediebranchen.

Jens Dresling/Ritzau Scanpix
I forbindelse med det fornyede fokus på sexisme har TV 2 iværsat en ekstern undersøgelse, hvis konklusioner lå klar i denne uge. Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

En arbejdsuge er kommet og gået nok engang. Det betyder, at du her får MediaWatchs ugentlige overflyvning af, hvad der har rørt sig i den danske medieandedam den seneste uges tid.

Første stop gør vi ved TV 2, der har hyret eksterne kræfter til at undersøge krænkelser, sexisme og usund arbejdskultur – en undersøgelse, der nu er færdig, og som har åbenbaret problemer med særligt en hård tone og sexistisk adfærd, lød det torsdag fra Anne Engdal Stig Christensen, adm. direktør for TV 2. Særligt mediehusets nyhedsafdeling er centrum for de indberetninger, som undersøgelsen har kastet af sig.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere