MediaWatch

Egmont scorer højest blandt medier på imageliste - TV 2 må rykke ned

Egmont flytter ind i top 50 i en årlig imagemåling fra Instituttet for Opinionsanalyse og tager over som den bedst placerede medievirksomhed, efter TV 2 er faldet i målingen.

Foto: PR/Egmont

TV 2 må rykke flere pladser nedad i den seneste Imageanalyse fra Instituttet for Opinionsanalyse (IFO), skriver Berlingske. Sidste år var TV 2 den bedst placerede medievirksomhed på listen, der rangerer 100 danske virksomheder efter bedste image.

TV 2 lå i 2019 på en 48. plads, men er i år rykket til plads 75. Den medievirksomhed, der ligger højst i målingen, er Egmont, der går fra plads 54 til plads 47 og dermed ind i top 50.

Den næstbedst bedømte mediekoncern er JP/Politikens Hus, der uændret indtager plads 60. Berlingske Media følger på plads 72 mod plads 66 i 2019, mens DR ligger som nummer 80 i 2020 - tre pladser under 2019-målingen. Længere nede ligger TDC Group og Aller på henholdsvis plads 96 og 97.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs