MediaWatch

Sexisme-undersøgelse af producentbranchen lander inden længe: "Vi har også udfordringer og problemer"

Gennem en længere periode har Producentforeningen haft øjnene rettet mod sexisme i branchen efter første Metoo-fokus. En ekstern undersøgelse skal kortlægge problemets omfang, lyder det fra foreningens direktør.

Foto: Peter Hove Olesen/Politiken/Ritzau Scanpix

I producentmiljøet er der også fokus på den sexisme-debat, som de seneste uger har præget mediebranchen. Jørgen Ramskov, adm. direktør for Producentforeningen, fortæller, at en undersøgelse af området, som har været undervejs et stykke tid, snart er færdig.

Undersøgelsen blev sat i værk i kølvandet på Metoo-bevægelsen, der begyndte i USA for snart tre år siden. Producentforeningen, Dansk Teater, Danske Filminstruktører og Dansk Skuespillerforbund besluttede i dén forbindelse at sætte Aarhus Universitet til at undersøge branchen, forklarer Jørgen Ramskov.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier vil have åbnet diskussion om fordeling af licensoverskud

De mange millioner i såkaldt merlicensprovenu bør fordeles, så de i højere grad bidrager til at skabe bredde i medielandskabet og holder hånden under lokal- og regionalmedier, lyder det fra adm. direktør i Danske Medier, der vil have gjort op med, at en stor bid af kagen tilfalder DR.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs