MediaWatch

"Det er endegyldigt farvel til det Discovery, vi har kendt"

Tabet af landsholdsrettighederne fra 2022 vil udfordre og ændre Discoverys position på tv- og streamingmarkedet - og give TV 2 medvind, mener to tv-fagfolk.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Det er mere end rød-hvide farver på grønsværen, der flytter fra Discovery til TV 2, når den danske tv-station overtager rettighederne til fodboldlandsholdets kampe i 2022. Det er også en af de rettigheder, der kan flytte kunder på tv- og streamingmarkedet, lyder vurderingen fra to fagfolk med kendskab til tv- og rettighedsmarked.

"Det har kæmpe værdi for TV 2," siger Mikael Ostenfeld, der er buying director i mediebureauet GroupM.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs