MediaWatch

Lukning på flow har kostet BBC-kanal kontakt til den yngre målgruppe

I mere end fire år har unge i Storbritannien kunnet besøge BBC's pendant til DR3 online, men overgangen fra flow til digital har medført et kraftigt fald i udbredelsen, viser ny forskning.

Fra DR Ultras serie "Klassen". | Foto: DR//Holger Rytter Hansen, Ali Rastegar Nadjmi

For over fire år siden lukkede BBC sin kanal BBC Three, der er i stil med DR3, på flow-tv i troen på, at kanalens målgruppe på 16 til 34 år i langt højere grad ville se programmerne online. Men siden har BBC Three mistet mellem 60 til 69 pct. af sit publikum, skriver Politiken på baggrund af en ny undersøgelse af den britiske medieforsker Neil Thurman, der er professor på universitetet LMU i München og tilknyttet City, University of London.

"Vores studie viser, at unge stadig er glade for flow-tv. Overgangen til onlinekanaler har resulteret i et meget stort fald i antallet af unge, der overhovedet ser BBC Three. Og et endnu større fald i den tid, de bruger på det", siger Neil Thurman til avisen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs