MediaWatch

Lukning på flow har kostet BBC-kanal kontakt til den yngre målgruppe

I mere end fire år har unge i Storbritannien kunnet besøge BBC's pendant til DR3 online, men overgangen fra flow til digital har medført et kraftigt fald i udbredelsen, viser ny forskning.

Fra DR Ultras serie "Klassen". | Foto: DR//Holger Rytter Hansen, Ali Rastegar Nadjmi

For over fire år siden lukkede BBC sin kanal BBC Three, der er i stil med DR3, på flow-tv i troen på, at kanalens målgruppe på 16 til 34 år i langt højere grad ville se programmerne online. Men siden har BBC Three mistet mellem 60 til 69 pct. af sit publikum, skriver Politiken på baggrund af en ny undersøgelse af den britiske medieforsker Neil Thurman, der er professor på universitetet LMU i München og tilknyttet City, University of London.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jyllands-Posten skærer millioner af printsider væk, nye tal gør status over tv- og streaming-forbruget, og forskere giver tips til kunstig intelligens i medievirksomheder. Vi gennemgår de saftigste historier på MediaWatch i uge 49 lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs