TV 2 holdt på annoncører i coronakvartal med nærkontakt og ekstra visninger

TV 2's reklamesalg blev mindre påvirket af coronakrisen i andet kvartal, end selskabet i første omgang frygtede. Det bunder bl.a. i en ændret tilgang til annoncørerne, lyder det fra salgsdirektør.
Salgsdirektør for reklamesalg hos TV 2, Peter Olafsson. | Foto: TV 2 DANMARK
Salgsdirektør for reklamesalg hos TV 2, Peter Olafsson. | Foto: TV 2 DANMARK

Da coronakrisen for alvor brød ud i Danmark i marts, kunne det især mærkes på annoncesalget, og det fik bl.a. TV 2 til at indstille sig på et fald i reklameomsætningen på 30 pct. året ud. Men en ny strategi betød, at faldet i TV 2's reklamesalg blev mere beskedne 8 pct. for andet kvartal.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også