MediaWatch

TV 2 fik flere seere og penge i kassen trods coronatryk på reklamesalget

Reklameomsætningen hos TV 2 var ramt af coronakrisen i årets andet kvartal, men slaget var mildere, end TV 2 havde indstillet sig på i coronakrisens begyndelse. Efter overskud på 221 mio. kr. i første halvår venter TV 2 mindst et nulresultat for resten af året. "Du kan godt sige, at det er konservativt sat," siger TV 2-direktør.

Anne Engdal Stig Christensen, adm. direktør, TV 2. | Foto: Miklos Szabo

Coronakrisen har sat sit klare præg på årets første seks måneder, og det har også været tilfældet for TV 2. Men trykket på økonomien har været mindre, end selskabet oprindeligt frygtede.

I TV 2's halvårsregnskab for årets første halvdel, som blev præsenteret fredag, konstaterer tv-selskabet, at coronakrisen indtil videre har "haft en væsentlig mindre effekt på omsætningen end forventet". Samlet set voksede omsætningen i første halvår med 3 pct. og landede på 1,52 mia. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Vestager forventer techlov træder i kraft inden for et år

Europa-Parlamentet arbejder på højtryk for at få stemt de to kommende techlovpakker igennem inden sommer, så de sidste skridt kan tages i efteråret. Allerede næste forår forventes store dele af de to lovpakker at træde i kraft, melder EU’s konkurrencekommissær Margrethe Vestager og EU-parlamentariker Christel Schaldemose.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs