MediaWatch

TV 2 fik flere seere og penge i kassen trods coronatryk på reklamesalget

Reklameomsætningen hos TV 2 var ramt af coronakrisen i årets andet kvartal, men slaget var mildere, end TV 2 havde indstillet sig på i coronakrisens begyndelse. Efter overskud på 221 mio. kr. i første halvår venter TV 2 mindst et nulresultat for resten af året. "Du kan godt sige, at det er konservativt sat," siger TV 2-direktør.

Anne Engdal Stig Christensen, adm. direktør, TV 2. | Foto: Miklos Szabo

Coronakrisen har sat sit klare præg på årets første seks måneder, og det har også været tilfældet for TV 2. Men trykket på økonomien har været mindre, end selskabet oprindeligt frygtede.

I TV 2's halvårsregnskab for årets første halvdel, som blev præsenteret fredag, konstaterer tv-selskabet, at coronakrisen indtil videre har "haft en væsentlig mindre effekt på omsætningen end forventet". Samlet set voksede omsætningen i første halvår med 3 pct. og landede på 1,52 mia. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs