MediaWatch

Annoncesmæk kostede Discovery omsætning i andet kvartal

Særligt Discoverys medieaktiviteter uden for USA oplevede stort annoncefald, ligesom smallere distribution i Norden, hvor Discoverys kanaler er smidt ud af Yousees udbud, får en del af skylden for tilbagegangen.

Foto: Manuel Balce Ceneta/AP/Ritzau Scanpix

Et annoncemarked i strid corona-modvind var med til at præge årets andet kvartal for Discovery, viser koncernens kvartalsregnskab.

Samlet set faldt omsætningen med 12 pct. og landede på 2,54 mia. dollars svarende til knap 16 mia. kr. Også driftsresultatet gik tilbage med 12 pct. til 1,13 mia. dollars.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier vil have åbnet diskussion om fordeling af licensoverskud

De mange millioner i såkaldt merlicensprovenu bør fordeles, så de i højere grad bidrager til at skabe bredde i medielandskabet og holder hånden under lokal- og regionalmedier, lyder det fra adm. direktør i Danske Medier, der vil have gjort op med, at en stor bid af kagen tilfalder DR.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs