TDC-direktør kalder Discovery-konflikt for "en rodet affære"

Fjernelsen af Discoverys kanaler fra de faste tv-pakker hos Yousee og den efterfølgende konflikt mellem parterne har skabt så meget forvirring, at det er endt med at koste tusinder af tv-kunder – stik mod formålet med øvelsen, lydet det fra direktør.
Michael Moyell Juu, direktør, Nuuday. | Foto: Carsten Lundager/TDC/PR
Michael Moyell Juu, direktør, Nuuday. | Foto: Carsten Lundager/TDC/PR

Konflikten mellem tv-distributøren Yousee og Discovery Networks, efter førstnævnte hældte sidstnævntes tv-kanaler ud af sine faste tv-pakker, har skabt så meget forvirring blandt Yousees tv-kunder, at det har accellereret frafaldet af kunder, erkender Michael Moyell Juul, adm. direktør i TDC-forretningens kundevendte selskab Nuuday, som bl.a. huser Yousee, til Finans.

Begrundelsen for tiltaget var at give kunderne mere valgfrihed, men kunderne har ikke kvitteret for tankerne, og flere har forladt TDC's tv-butik det seneste halve år.

"I mange år har situationen været, at kunder har sagt farvel til de traditionelle tv-pakker. Det ville vi prøve at gøre noget ved. Men pressedækningen af hele forhandlingsforløbet med Discovery gjorde, at mange kunder blev forvirret omkring deres Yousee-tv. Det var en rodet affære," siger Michael Moyell Juul til Finans.

61.000 tv-kunder sagde farvel til TDC i årets første kvartal, og i sidste kvartal af 2019 var frafaldet 24.000 tv-kunder – altså 85.000 kunder i alt, og det bragte antallet af tv-kunder ned på 1,11 mio. ved udgangen af marts.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også