MediaWatch

TV 2 køber sig adgang til bredere kundekreds med fodboldoffensiv

Købet af Europa League og Europe Conference League giver TV 2 en større sø at fiske nye streamingkunder i, mener branchefolk, der samtidig stiller stort spørgsmålstegn ved, hvor det efterlader Discovery Networks. "Det ligner en nedskalering," mener mediebureau.

Europa League-opgør inden nedlukningen i marts mellem Rangers og Bayer Leverkusen | Foto: Russell Cheyne/Reuters/Ritzau Scanpix

TV 2 har på kort tid taget noget, der ligner et kursskifte, og har blandet sig i kampen om de fodboldrettigheder, som tv-stationen tidligere har overladt til de øvrige store aktører på det kommercielle marked, Nordic Entertainment Group (Nent) og Discovery Networks.

Erhvervelsen af den spanske La Liga og italienske Serie A fra begyndelsen af 2020 bliver næste år suppleret af købet af de europæiske klubturneringer Europa League og den nye Europe Conference League.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs