Bureauers annonceindkøb faldt fem pct. i første kvartal - coronaeffekt ventes senere

Mediebureauernes samlede annonceindkøb holdt nogenlunde niveauet i første kvartal sammenlignet med starten af 2019 - men med store udsving for især radio og biograf. Brancheorganisation forventer større fald i andet kvartal.
Foto: Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix

Coronakrisens konsekvenser for mediebureauernes reklameinvesteringer i danske medier er endnu ikke slået fuldt igennem i første kvartal, som samlet set viste et fald på fem pct. sammenlignet med første kvartal sidste år.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også