Coronakrise sender Nent i retningen af at blive "mere lig Netflix eller Spotify"

Et annoncefald, der skal måles i tocifrede procentsatser, mindsker Nordic Entertainment Groups afhængighed af annoncemarkedet. Gennemførte besparelser er nok til at redde selskabet gennem selv en endnu dybere krise på annoncemarkedet, fortæller topchef.
Anders Jensen, adm. direktør, Nordic Entertainment Group. | Foto: PR/NENT
Anders Jensen, adm. direktør, Nordic Entertainment Group. | Foto: PR/NENT

Nordic Entertainment Group (Nent) mærker det pres på annoncemarkedet, som coronakrisen har medført. I årets første tre måneder faldt dén del af omsætningen med 13 pct., og hvis man ser på april, var faldet 25 pct., oplyser Nent i regnskabet for første kvartal, som er præsenteret torsdag.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også