MediaWatch

Københavnsk filmfestival forlænger efter 65.000 solgte billetter

Den digitale redning af dokumentarfilmfestivalen CPH:Dox har med 65.000 solgte billetter vist sig at være så populær, at folkene bag har valgt at forlænge den til resten af april.

Foto: Pedersen Mikkel Berg/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Efter filmfestivalen CPH:Dox blev reddet ved en hastig omlægning til en digital festival, kort efter statsminister Mette Frederiksen (S) i marts lukkede ned for større forsamlinger i Danmark, har filmfestivalen nu valgt at forlænge perioden, den løber over, frem til slutningen af april. Det skriver Kulturmonitor.

Baggrunden er, at festivalen siden den digitale omsadling har solgt 65.000 billetter og har haft 8000 publikummer til trods for, at den stod på kanten til at måtte lukke ned. Det er en positiv overraskelse for ledelsen af festivalen, men formand Erik Stephensen understreger, at den dog stadig ender med et stort økonomisk tab.

"Alternativet var en lodret aflysning, og det er heller ikke gratis(...). Nu er det ledelsens og bestyrelsens opgave at afdække de økonomiske konsekvenser og søge den kompensation, der skal være med til at sikre festivalernes fortsatte eksistens,” siger han til Kulturmonitor.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere