MediaWatch

Medvind på reklamemarkedet sendte TV 2 over forventningerne i 2019

Digital vækst og en annonceomsætning, der klarede sig bedre end ventet, var med til at løfte TV 2's resultat i 2019 over forventningerne. Nichekanalernes resultat gik tilbage, mens hovedkanalens til gengæld steg.

Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

I flere år har TV 2 hentet det meste af sin fremgang på abonnementsmarkedet. Men i 2019 voksede det andet store forretningsben, som er reklamer, en spids mere end abonnementsomsætningen.

Udviklingen var med til at sende TV 2's resultat over forventningerne. De lød et resultat før finansielle poster på 265-285 mio. kr., men resultatet endte på 313 mio. kr.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere