MediaWatch

TV 2 slog forventningerne i 2019 – venter corona-modvind i 2020

Omsætningen rundede 3 mia. kr. sidste år hos TV 2, der overgik forventningerne til resultatet før finansielle poster. Coronakrisen vil i år berøre TV 2 særligt på reklamemarkedet, lyder selskabets forventning.

Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

TV 2 kunne i 2019 konstatere en højere omsætning end året før, ligesom resultatet før finansielle poster voksede og landede over selskabets udmeldte forventninger. Og så venter TV 2 ligesom så mange andre virksomheder at blive ramt af coronakrisen i 2020. Det fremgår af selskabets årsregnskab.

Vi begynder med at kigge bagud. Omsætningen voksede med knap 5 pct. og kneb sig for første gang lige over 3 mia. kr. Både abonnements- og reklameomsætningen steg med 5 pct.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere