MediaWatch

Fodbold-EM skal give Nent ekstra vind i sejlene på streamingmarkedet

For første gang har Nordic Entertainment Group sikret sig rettigheder til fodbold-EM, som i år har dansk deltagelse. Den så godt som sikre seerinteresse skal blandt andet løfte Viaplay, som ligger i hård konkurrence på streamingmarkedet.

Det danske herrelandshold i fodbold sikrede sig kvalifikation til EM-slutrunden efter at have spillet 1-1 på udebane mod Irland i november. | Foto: Lars Poulsen

Når EM i fodbold for herrer til sommer sparkes i gang, kan danske seere for første gang følge med hos Nordic Entertainment Group (Nent), der deler rettighederne med DR. Ud af slutrundens 51 kampe vises 29 kampe på Nents tv-kanaler, mens de resterende 22 vises på DR's ditto.

I streamingafdelingen har Nent imidlertid fuld plade. Fordelingen af rettighederne er nemlig sådan, at alle kampe bliver vist på Nents streamingtjeneste Viaplay – et parameter, der stod højt for Nent i fordelingen af rettighederne.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs