Yousee trak ved en fejl kvart million fra tv-kundes konto

En fejl hos Yousee betød, at en tv-kunde blev opkrævet 250.000 kr. i stedet for den normale betaling for sin tv-pakke. ”Dybt beklageligt,” siger Yousee-direktør.
Foto: PR/Yousee
Foto: PR/Yousee

En kunde hos Yousee stod mandag med et stort minus på kontoen på grund af en fejl hos Yousee. Det skriver B.T. og DR.

Kunden, Pernille Revall Jensen, opdagede fejlen, da hun kontaktede sin bank efter at have fået afvist sit betalingskort.

"Her fortæller de mig så, at YouSee har trukket 249.000 kroner plus en sjat fra min konto," siger Pernille Revall Jensen, der normalt betaler godt 670 kr. månedligt for sin tv-pakke hos Yousee, til B.T.

Hos Yousee har adm. direktør, Jacob Mortensen, ikke en forklaring på, hvordan fejlen er sket, men kalder det dybt beklageligt.

"Hvis jeg kunne, ville jeg overføre pengene til hende nu og her, for det er dybt beklageligt, og vi skylder hende en undskyldning," siger Jacob Mortensen til B.T.

Ifølge direktøren har Yousee været i kontakt med Nents for at rette op på fejlen, men har her fået at vide, at det ikke er praktisk muligt at tilbageføre pengene før efter nytår. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også