Analyse: Streaming er blevet et milliardmarked i Danmark

Omsætningen på det danske streamingmarked er mere end tredoblet siden 2014, og væksten vil fortsætte de kommende år ifølge tal fra PwC.
Foto: Wolfgang Rattay/Reuters / Ritzau Scanpix
Foto: Wolfgang Rattay/Reuters / Ritzau Scanpix

Streamingmarkedet har været i konstant vækst siden 2014 og ramte sidste år en omsætning på 2 mia. kr. Det skriver Finans på baggrund af en årlig analyse fra konsulent- og revisionshuset PwC om det globale medie- og underholdningsmarked.

Fra 2014 til 2018 er omsætningen ifølge PwC steget fra 600 mio. kr. til 2 mia. kr. Den vækst vil fortsætte de kommende år ifølge analysen, der estimerer markedet til at nå en omsætning på 3,5 mia. kr. i 2023.

Det er især Netflix, der trækker tv-seerne i Danmark til. Ifølge tal fra Kantar Gallup stod Netflix for 42 pct. af streamingminutterne i andet kvartal i år, skriver Finans. DR TV, HBO Nordic og Viaplay stod for hver 11 pct.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også