MediaWatch

Filmændring trækker TV 2-resultat op i halvår med valg og X Factor

Selvom TV 2 fik flere penge i kassen på abonnements- og reklamesalg, bakkede resultatet for hovedkanal og nichekanaler en smule i første halvår, hvor ændring af filmstøtten var med til at give et samlet resultatløft. Reklameomsætningen trodsede generelt fald i markedet.

Anne Engdal Stig Christnsen, adm. direktør, TV 2. | Foto: Miklos Szabo

Første halvår har nok været uden nogle af de store, dyre sportsbegivenheder såsom fodboldslutrunder på TV 2 – til gengæld har selskabet postet ekstra programpenge i bl.a. valgdækning og den nye legekammerat "X Factor" i sendefladen.

Det trykkede – trods en omsætningsstigning på både abonnement og reklame – resultatet før finansielle poster en smule for både TV 2's hovedkanal og de endnu mere profitable nichekanaler. Det viser TV 2's halvårsregnskab, der blev offentliggjort onsdag.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs