Filmændring trækker TV 2-resultat op i halvår med valg og X Factor

Selvom TV 2 fik flere penge i kassen på abonnements- og reklamesalg, bakkede resultatet for hovedkanal og nichekanaler en smule i første halvår, hvor ændring af filmstøtten var med til at give et samlet resultatløft. Reklameomsætningen trodsede generelt fald i markedet.
Anne Engdal Stig Christnsen, adm. direktør, TV 2. | Foto: Miklos Szabo
Anne Engdal Stig Christnsen, adm. direktør, TV 2. | Foto: Miklos Szabo
AF THOMAS NYGAARD MADSEN, LOUISE RESEKE

Første halvår har nok været uden nogle af de store, dyre sportsbegivenheder såsom fodboldslutrunder på TV 2 – til gengæld har selskabet postet ekstra programpenge i bl.a. valgdækning og den nye legekammerat "X Factor" i sendefladen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også