MediaWatch

Waoo i tænkeboks om sponsorat af Riis' cykelhold

Det er usikkert, om tv-distributøren Waoo, der siden i sommer har været hovedsponsor for Bjarne Riis danske cykelhold, vil forlænge sponsoratet næste år.

Mikkel Groth
Jørgen Steensgaard (tv), adm. direktør for Waoo, og Bjarne Riis i forbindelse med lanceringen af Team Waao. Foto: Mikkel Groth

Siden august har tv-distributøren Waoo lagt navn til Bjarne Riis' danske cykelhold som hovedsponsor for cykelholdet. Det er imidlertid ikke givet, at cykelholdet også hedder Team Waoo, når vi skriver 2019, skriver Ekstra Bladet.

Sponsoratet blev præsenteret i sommer. Det løber til og med udgangen af 2018-sæsonen, og det er endnu uklart, om sponsoratet fortsætter.

"Vi er positive i forhold til at lave et samarbejde i 2019, men situationen er, at vi er i dialog med Bjarne Riis om muligvis at forlænge en aftale. Vi forventer at kunne komme med en udmelding inden udgangen af oktober," siger adm. direktør for Waoo, Jørgen Stensgaard, til Ekstra Bladet.

Cykelholdet Team Waoo har for få uger siden pakket ambitionen sammen om at få status som pro-kontinentalhold næste år og dermed kunne få adgang til flere løb. Det skyldtes, at økonomien ikke var til det. I stedet bliver holdet på kontinental-niveau, som er det tredjeøverste lag i cykelhierarkiet.

Waao er blandt landets fem største tv-distributører og er ejet af en række danske energiselskaber – herunder Eniig, der i sidste uge annoncerede en fusion med SE, der også er en aktiv spiller på tv-distributionsmarkedet. SE ejer både Stofa og Boxer, der er henholdsvis nummer to og tre på markedet efter Yousee målt på kundetal.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere