
Mens streamingtjenester som Netflix, Viaplay, Dplay og TV 2 Play i 2017 omsatte for godt 1,9 mia. kr. i Danmark, forventes omsætningen at stige til 2,6 mia. kr. i 2022, svarende til en vækst på 6 pct. om året. Det viser analysen "Global Entertainment & Media Outlook 2018-2022", som revisions- og konsulentvirksomheden PwC, står bag.
Ser vi mod traditionelle tv-abonnementer, vil omsætningen imidlertid være så godt som stagneret på 7,6 mia. kr. Den årlige vækst frem til 2022 forventes således af være på 0,2 pct. og resultere i en omsætning på 7,7 mia. kr.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Medieklummen: Rapporter peger på flere triste nyheder for journalister
Flere fravælger at læse nyheder, unge mennesker opsøger dem ikke aktivt, og sociale medier har overhalet nyhedsmedier som hovedkilde for de unge til nyhederne. Branchen står med et tiltagende framenteringsproblem, og vi bliver nødt til at tale om det, lyder det fra Uffe Gardel, der har ført pennen i denne uges medieklumme.