MediaWatch

Irland forsøger at tiltrække medieselskaber med udsigt til Brexit

Discovery og Turner nævnes som eksempler på selskaber med europæisk hovedsæde i London, som Irland vil forsøge at lokke til landet.

Foto: Ritzau Scnpix/AFP/Daniel Leal-Olivas

Hvis det går, som præsten prædiker, vil Storbritannien fra senest 29. marts 2019 ikke længere være medlem af EU. Det er resultatet af den folkeafstemning i 2016, hvor et flertal af vælgerne stemte for en udmeldelse af EU.

Med udsigten til Brexit forsøger Irland at få medieselskaber, der har deres europæiske hovedkontor i Storbritannien, til at flytte til landet. Det skriver The Guardian.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs