Radioudbyder inviterer virksomheder til at lave egen kanal

Digital Radio Teracom skal finde nye aktører til radiomarkedet og mener, at eksempelvis virksomheder vil være oplagte som bydere på de nye frekevenser.
Foto: Torben Greve/Polfoto/Arkiv
Foto: Torben Greve/Polfoto/Arkiv

1. oktober åbnes der for sluserne til det nye radiosendenet på DAB+. Det åbner muligheden for at etablere 18 nye radiokanaler, og Teracom, der fungerer som gatekeeper på sendenettet, mener, det er en oplagt mulighed for virksomheder til at få sin egen radiokanal. Det skriver Digital Radio Teracom i en pressemeddelelse.

"Virksomheder, festivaler, fodboldklubber, aviser og foreninger vil kunne etablere deres egen radiokanal, og de nye musik- og talekanaler vil kunne høres på en ganske almindelig DAB/DAB+ radio: På ethvert køkkenbord, på værkstedet, i badeværelset og i soveværelset. I virkeligheden er der tale om en lige så stor en kommunikations-revolution, som da man som virksomhed fik sin egen kommunikationskanal i form af en hjemmeside. Radiomediet bliver frit og mere tilgængeligt," udtaler Martin Løbel, adm. direktør for Digital Radio Teracom, i pressemeddelelsen.

Teracom vandt udbuddet om sendenettet tilbage i december. Ud over vinderen lagde Bauer Media Digital også billet ind på opgaven som gatekeeper, som altså endte med at gå til Teracom.

Ifølge evalueringen af de to bud varsler Teracom, at 25 pct. af sendekapaciteten vil blive udbyttet fra oktober i år. Det tal skal bevæge sig opad og ramme 90 pct. i 2020.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også