"Mit dilemma er ..." fylder 10 år

Siden P3's lytterhit for første gang gik i æteren i 2003, er rundt regnet 3.700 dilemmaer blevet vendt og drejet af 'Mads og Monopolet'.

P3's lørdagsprogram ’Mads og Monopolet’ fylder 10 år den 6. september.

Siden lytterhittet for første gang gik i æteren, er rundt regnet 3.700 dilemmaer blevet vendt og drejet af det skarpe monopol.

’Mads og Monopolet’ samler stadig i dag omkring 700.000 lyttere ugentligt, og 130.000 downloader det som podcast. Det er mere end nogensinde, skriver DR.

Programideen opstod i sin tid ved et privat selskab med hjælp fra Mads Steffenens hustru.

”Jeg er enormt stolt over, at programmet stadig er så populært. Det er meget atypisk i den her branche, hvor alting er så flygtigt,” siger radiovært Mads Steffensen i pressemeddelelsen.

”Jeg tror, populariteten skyldes, at det er underholdende at lytte til dilemmaer, som man selv kan forholde sig til. Relationer mellem mennesker er altid interessante, og man kan sidde derhjemme og have en diskussion, som er lige så god som den i studiet.”

I anledning af fødselsdagen inviterer DR til en jubilæumsudgave i DR's koncertsal den 14. september.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også