DR samler kommercielle aktiviteter

DR Multimedie og DR Internationalt Salg slås sammen i én afdeling, DR Salg, med Anders Kjærsgaard Sørensen som chef.

DR samler nu alle dele af sin salgsvirksomhed i én afdeling, DR Salg, med Anders Kjærsgaard Sørensen som chef. Det skriver DR i et nyhedsbrev.

Afdelingerne, der lægges sammen i DR Salg, er DR Multimedie, DR Internationalt Salg og DR Arkivsalg. Målet er at samle de medarbejdere, i alt 28, der har viden og erfaring med salg af rettigheder og med at videreudnytte dem. 

”Når vi kommer til at fungere som en enhed, vil synergien ved fusionen for alvor blive synlig. Vi bliver bedre til at tilrettelægge den optimale timing, når det gælder om at udnytte rettighederne til et format. Det kan for eksempel være på dvd, cd, merchandise, bog, events, apps, booking, formatsalg, visningssalg, remake-salg og så videre. Vi kalder det en ”strategisk 360 graders udnyttelse” af rettigheder,” siger Anders Kjærsgaard Sørensen, der siden foråret 2008 har været chef for DR Multimedie.

Helene Aurø, som hidtil har været chef i DR Internationalt Salg, bliver souschef i DR Salg. 

DR Salg er den kommercielle gren af DR og er ikke licensfinansieret, men bygger sin forretning på DR's rettigheder.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også