Fagmedie: SBS Radio vil sælge Radio Klassisk

SBS Radio har besluttet at skille sig af med Radio Klassisk, siger kilder til fagmedie. SBS har ingen kommentarer.
Per Fanefjord Laursen

Flere kilder bekræfter overfor RadioAssistant.dk, at SBS Radio har besluttet at skille sig af med Radio Klassisk, der gik i luften for godt et år siden.

“Vi har ingen kommentarer til de forlydener,” siger informationschef Jesper Jürgensen, SBS, til Mediawatch.

SBS Radio er i fuld gang med at lægge sig fast på, hvilken portefølje af brands selskabet stiller med i januar for at fylde mere i mediebilledet og lægge pres på DR fra flere kanter.

Strategisk træk
Radio Klassisk var ellers tænkt som et elegant strategisk alternativ til DR´s klassiske dækning. Radiostationen har etableret en lang række partnerskaber med de regionale symfoniorkestre landet over og har en række kendte værter.

Stationen har som den eneste danske radiokanal tilbudt klassisk musik på FM døgnet rundt, mens P2 har måttet “nøjes” med at sende i aften- og nattetimerne. Kanalen har opnået en pæn succes med lyttertal, der ifølge Radioassistant er i den pæne ende.

Støtten udløber
Men indsatsen for at sælge sponsorater og reklamer på den klassiske kanal har angiveligt været sporadisk. Derfor har man været helt afhængige af de godt tre million kroner, projektet fik fra public service puljen.

Den pulje-støtte udløber til nytår, og det er ikke sikkert, at de kommer igen.

SBS Radio blev i forsommeren den dominerende kommercielle aktør med opkøbet af New Radio; med Radio 100, Radio Soft og Radio Klassisk.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også