Ingen lyttervækst på Fyn

Fynske Mediers 'Klubben's nyeste lyttertal er vigende, og det er bare ikke tilfredsstillende, erkender direktør Kent Kordt.
Per Fanefjord Laursen

Fynske Mediers ‘Klubben’ tiltrækker 73.000 ugentlige lyttere eller en dækning på 18,3 procent (12-50 år).  Det viser nyeste Gallup Lokalradio Index for 2.-3. kvartal 2012, der netop er offentliggjort.

Forrige måling dækkede hele første halvår og lapper således ind over de nyeste tal. I den holdt radioen 78.000 ugentlige lyttere og en dækning på 19,4 procent (i 12-50 år).

'Klubbens' greb om sendeområdet, Fyn, er således ikke forbedret; snarere marginalt svækket.

“Vi ved, det tager lang tid at vinde lyttere til en ny radio, men den aktuelle lytterudvikling er ikke tilfredsstillende. Vi er bagud med markedsføring og med at skabe et brand, der er slået igennem blandt de fynske lyttere. De skal kende brandet ‘Klubben’, når de bliver ringet op af Gallup," siger direktør Kent Kordt med henvisning til, at lyttertal til regional/lokalradio måles løbende via telefoninterviews; modsat større radioer, der registrerer faktisk lytning med PPM-målinger.

“Der er dog også positive takter, når vi dykker ned i data. Lytterne bruger mere tid på Klubben, og de lyttere, der siver, er dem over 50 år.”

Det gamle Radio3 på Fyn blev til ‘Klubben’ den 1. marts. Den gennemgik en fuldstændig make-over, hvor den ud over nyt navn fik ny strategi og værter og et tilpasset musikformat.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også