Nyt SBS Radio vil overtage regionalt reklamesalg

Salgsorganisationen Det Danske Radiobureau (DDR) nedlægges ved årets udgang som led i SBS' opkøb af New Radio og ansættelsen af tidligere DDR-direktør Jim Receveur som direktør.
Per Fanefjord Laursen

Salgsorganisationen Det Danske Radiobureau (DDR) nedlægges ved årets udgang som led i SBS' opkøb af New Radio og ansættelsen af tidligere DDR-direktør Jim Receveur som direktør.

Alle kontrakter med de deltagende radiostationer er sagt op, ligesom annonceaftalerne udløber, og alle DDR-medarbejderne er sagt op ifølge MediaWatchs oplysninger.

Det har sat flere regionale radioer under pres. De har ikke lyst til at miste de nationale annoncekroner, og nu åbner SBS Radio døren på klem for et samarbejde med stationerne.

"Jeg vil besøge de fleste af stationerne i løbet af kort tid for at diskutere mulighederne for at lade SBS varetage landssalget for stationerne," siger adm. direktør Jim Receveur, SBS Radio,  til RadioAssistant.

Receveur afviser samtidig mediabureauernes bekymringer om, at en sådan konstruktion, vil få annoncepriserne til at stige.

Jim Receveur forventer, at de nye samarbejder er på plads i løbet af december.

Selskabet bag DDR var tidligere ejet af Nordjyske Medier (49%) og en kreds af folk bag Radio 100 med Jim Receveur i spidsen (51%).

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også