MediaWatch

OL booster P3-lytning

OL trækker ikke kun seere til tv-skærmen hos DR - som MediaWatch skrev tidligere i dag. Ifølge en pressemeddelelse fra DR viser foreløbige tal fra DR Medieforskning, at P3 i sidste uge fik den højeste lytterandel siden 2008, hvor man begyndte at måle lyttertallene på den nuværende måde.

OL trækker ikke kun seere til tv-skærmen hos DR - som MediaWatch skrev tidligere i dag. Ifølge en pressemeddelelse fra DR viser foreløbige tal fra DR Medieforskning, at P3 i sidste uge fik den højeste lytterandel siden 2008, hvor man begyndte at måle lyttertallene på den nuværende måde.

I uge 31 tegnede P3 sig for 27,8 procent af al radiolytning i Danmark (mod 24,5 procent ugen før). De to forrige rekorder stammer fra de to OL-uger i august for fire år siden.

OL-site trækker
Også på nettet giver OL øget trafik på Dr.dk. Ifølge medieforsker Carsten Andreassen fra DR Medieforskning er der i gennemsnit over 100.000 besøg om dagen på OL-sitet Dr.dk/ol. Og når DR livestreamer store sportsgrene som håndbold og badminton i dagtimerne er der mellem fem og 10 gange så mange seere online som normalt. Næsten en ud af fem besøgende på dr.dk kommer forbi OL-siderne.

Foreløbigt er den mest populære live-udsendelse torsdag eftermiddag mellem klokken 14 og 16, hvor der både var mixed double-badminton og tennis med Caroline Wozniacki.

DR har investeret stort i OL-dækningen med  59 akkrediterede medarbejdere. Hvor stort budgettet er for tv-stationernes dækning af sommerlegene, vil hverken DR eller TV 2 dog ud med

- LR

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs