Jyllands-Posten trækker sig fra FM-båndet

Jyllands-Posten lukker 'JP Radio', der i ca. fire år har sendt på FM, især i Københavnsområdet. Jyllands-Postens digitale direktør, Jens Nicolaisen, forklarer, at JP trækker sig, fordi den økonomiske krise var usund for et i forvejen spinkelt kommercielt radiomarked. Samtidig er der kommet flere radioer til, herunder Radio 24syv. 
Per Fanefjord Laursen

Jyllands-Posten lukker 'JP Radio', der i ca. fire år har sendt på FM, især i Københavnsområdet.

Jyllands-Postens digitale direktør, Jens Nicolaisen, forklarer, at JP trækker sig, fordi den økonomiske krise var usund for et i forvejen spinkelt kommercielt radiomarked. Samtidig er der kommet flere radioer til, herunder Radio 24syv. 

"Vi har lært meget om radio og tror fortsat på lyd, især som on-demand og podcast. Men det skal tænkes ind i vores nuværende digitale nyhedsbillede og -strategi," siger Jens Nicolaisen i en pressemeddelelse.

JP Radio ændrer navn til 'Radio Update' og fortsætter på samme frekvenser. JP Radio har været ledet af Dan Bjerring, og han fortsætter konceptet under navnet Radio Update.

Video og lyd hos én mand
Fremover får Jacob Bendixen Andersen også ansvaret for avisens audio-strategi. Han er i forvejen fagredaktør for web-tv hos Jyllands-Posten.

"I første omgang betyder det, at JP stopper med at sende radio som selvstændig kanal på FM-båndet. Men vi vil fokusere på et mere skræddersyet udbud af audio-tilbud til vores mange brugere. Her vil vi i højere grad fokusere på at gøre indholdet tilgængeligt, hvor brugerne er og på det tidspunkt, hvor de har brug for det," siger han.
 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også