BBC-radio: Radiomediet skal agere mere offensivt

Den europæiske radiobranche har de seneste dage været samlet i Barcelona for at lytte til nye input og udveksle ideer. Det sker på konferencen Radiodays Europe. Ét af de klareste signaler fra branchens topledere er større og friske ambitioner på mediets vegne, fortæller Ole Mølgaard fra Barcelona til MediaWatch.

Mølgaard er i dag tilknyttet selskabet New Radio, der er Radio 100s moderselskab.
Per Fanefjord Laursen

Den europæiske radiobranche har de seneste dage været samlet i Barcelona for at lytte til nye input og udveksle ideer. Det sker på konferencen Radiodays Europe.

Ét af de klareste signaler fra branchens topledere er større og friske ambitioner på mediets vegne, fortæller Ole Mølgaard fra Barcelona til MediaWatch.

Mølgaard er i dag tilknyttet selskabet New Radio, der er Radio 100s moderselskab.

Vi er for defensive
Radio har det godt; lytningen er høj, men vi er nødt til at være ekspansive og vokse i markedet, lød beskeden til salen fra BBCs topchef Tim Davie ifølge Ole Mølgaard.

“Radiomarkedet er i god forfatning, det er sundt, men også for defensivt,” sagde BBC-chefen. For ham er der ingen tvivl om, at det primære middel hertil er en fælles europæisk digitalisering af radio på DAB.

Tim Davie blev bakket op af en af Tysklands meget innovative aktører, Radiocast, hvis direktør Erwin Linnenbach, var optimistisk for radiomediet:

“Beslutningen om digitalisering i Tyskland betyder, at vi forventer markant vækst i markedet. Det er godt for public service og godt for de kommercielle. Men frem for alt, godt for lytterne.”

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også