En del af Watch Medier

MediaWatchtorsdag2. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
28.02.2012kl. 01.32

Total radio ’makeover’ på Fyn

Radio3 på Fyn gennemgår en fuldstændig makeover den 1. marts. Den Fynske Medier-ejede radio får ny strategi, nyt navn og værter og et tilpasset musikformat. Hovedmålsætningen er let nok at opsummere; lyttertallet har været for lavt i forhold til potentialet for en fynsk regionalradio, og skal fordobles på to år.
Per Fanefjord Laursen

Radio3 på Fyn gennemgår en fuldstændig makeover den 1. marts. Den Fynske Medier-ejede radio får ny strategi, nyt navn og værter og et tilpasset musikformat.

Hovedmålsætningen er let nok at opsummere; lyttertallet har været for lavt i forhold til potentialet for en fynsk regionalradio, og skal fordobles på to år.

“Vi skal indenfor de kommende to år have omkring 200.000 ugentlige lyttere - og det går vi målrettet efter,” siger Radio3-direktør Kent Kordt til Mediawatch.

Han har af ejeren Fynske Medier fået et relanceringsbudget, der skal holdes; men også et budget, som giver ham lov til at bruge de penge, der er nødvendige.

De aktive kvinder
Efter 14 år som Radio3 får radiostationens brand en grundig overhaling på alle områder.

Det betyder et navneskifte og lancering af brandet ’Klubben’. Signalet til lyttere og annoncemarked er, at radiostationen på en gang er et interessant og trygt socialt univers, mest for kvinder. Det er de aktive fynske kvinder – og de mænd der vil være med - som skønnes at rumme både det lyttermæssige og kommercielle potentiale ifølge Kent Kordt.

Luget ud i "provisiel lyd"
Rebrandingen følges naturligt op af et musik-serviceeftersyn, foretaget med assistance fra eksterne konsulenter. Radioen har allerede luget ud i de sange, der fastholdt Radio3 med en lige lovlig provinsiel lyd, som Kent Kordt forklarer det.

“Det har gjort os yngre i lyden, og den 1. marts bliver vi så lidt mere "Young Family" i formatet og knap så unge og aggressive som nu. Med andre ord, vi spiller ikke en sang 60 gange om ugen. Derudover sigter vi efter et nyt format, som tager det bedste fra det kommercielle marked og public service.”

Live radio hele dagen
Radioens nye morgenteam tegnes af Anna Backe og Søren Krogh (foto), der har journalist Vibeke Toft-Nielsen ved deres side med nyhederne.

Morgenshowet spiller vel hovedrollen i en ny positionering af radioen på det fynske marked?

“Morgenshowet får som på alle radiostationer en fremtrædende rolle. Det er uhyre vigtigt at fange lytterens interesse fra dagens start, og der sætter vi selvfølgelig ind med et nyt spændende morgenshow,” siger han og uddyber:

“Men morgenshowet gør det ikke alene. Vores værter får en fremtrædende rolle i opgaven om at være noget mere for lytteren end bare en radiostation. Vi kommer til at dele alt det gode, der udgør en dejlig dag. I foråret er vi også klar med en satsning, som sikrer at vi er noget for vores lyttere om aftenen. Vi vil være live til kl. 22.00, så vi får kvaliteten og interaktiviteten tilbage i de sene timer.”

Opbakning fra ejerne
Radioen har ansat fem nye medarbejdere, og yderligere to kommer til inden sommerferien. For at realisere en så komplet relancering kræver det fuld opbakning fra medie-musklerne i baglandet - det vil sige hele mediehuset Fynske Medier, der står bag Fyens Stiftstidende, Fyns Amts Avis og en stribe ugeaviser.

“Det ønsker vi naturligvis at udnytte. Derfor arbejder vi på at sikre at nye arbejdsgange skaber øget værdi på tværs af alle platforme. Jeg føler, at Fynske Medier er 100 procent klar til denne radiosatsning, og på alle niveauer møder vi kun opbakning,” siger Kent Kordt.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Pr Aller Foto og Video
Medienyt

Mediechef er blandt de syv opsagte i Aller Media

Antallet af mediechefer reduceres fra seks til tre, og mediechefen for Aller Kvindeliv er en af i alt syv afskedigede. Det sker som følge af en omorganisering i magasinhuset.
  • Aller Media skærer til i ny omstrukturering
  • Aller Media hyrer ny direktør

For abonnenter

Foto: Jacob Ehrbahn
Kommunikation

Adform vil måle klimaaftryk fra digitale reklamer med nyt partnerskab

For abonnenter

Foto: PR/Amedia
Aviser

Amedia indfører ansættelsesstop

For abonnenter

Foto: Emil Helms/Ritzau Scanpix
Medienyt

Maren Uthaug vinder bogprisen De Gyldne Laurbær

Foto: Screenshot
Ugeblade & Magasiner

Svensk myndighed godkender Bonniers mulige opkøb af magasinplatform

For abonnenter

Foto: Jens Dresling
TV

Forhandlinger nedbringer fyringer i DR Medieproduktion

For abonnenter

Læs også

Foto: Screenshot
Ugeblade & Magasiner

Gaffa har kurs mod 10.000 betalende abonnenter

Musikmediet har tredoblet abonnementsbasen, mens slunkne annonceindtægter har rettet sig. Gaffa ser dog først ind i muligt overskud fra 2024.

For abonnenter

Foto: Pr Aller Foto og Video
Ugeblade & Magasiner

Aller Media skærer til i ny omstrukturering

Omstruktureringen i det familieejede bladhus medfører en række stillingsnedlæggelser, erfarer Journalisten.

For abonnenter

Foto: Jens Dresling
TV

Forhandlinger nedbringer fyringer i DR Medieproduktion

Afskedigelserne i DR-afdelingen sker som følge af et fald på et tocifret millionbeløb i budgettet til intern produktion i public service-stationen.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Adform vil måle klimaaftryk fra digitale reklamer med nyt partnerskab – 16.31
  • Facebook-ejer stiger 20 pct. ved åbningen i USA – 16.15
  • Amedia indfører ansættelsesstop – 15.59
  • Mediechef er blandt de syv opsagte i Aller Media – 14.54
  • Svensk myndighed godkender Bonniers mulige opkøb af magasinplatform – 14.25
  • Aller Media skærer til i ny omstrukturering – 12.37
  • Forhandlinger nedbringer fyringer i DR Medieproduktion – 12.32
  • Berlingske-journalist bliver mediechef i Venstre – 11.55
  • Make Influence starter 2023 med ny investor og to færre direktører – 11.32
  • Impact tabte penge på Metoo-dokumentar – 10.45
  • Medieklummen: 2023 er året, hvor du arbejder med AI: Her er 9 værktøjer til at komme i gang – 10.10
  • Republikaner vil forbyde Tiktok i USA – 09.20
  • Gaffa har kurs mod 10.000 betalende abonnenter – 08.25
  • Youtube slukker for annoncer hos danske kristne influencere – 08.18
  • Meta halverede overskud i sidste kvartal af 2022 – 07.25
Flere nyheder

Job

  • Life science journalist

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

Se flere jobs

Watch Job

  • Regnskabs-/økonomichef

  • Centerdirektør til Sønderborg

  • Product Owner – vær med til at forvalte IT-systemer midt i den grønne omstilling

  • Head of Business Development

  • Business Change Manager til implementering af fremtidens togs uddannelsesprojekter

Se flere jobs

Job

  • Life science journalist

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge